4 perspektiv for å opprettholde salg og møtebooking aktiviteter under en krise

Det er ingen hemmelighet at det å jobbe med salg og møtebooking kan føles skummelt, frustrerende og til tider vanskelig. Kampen du kan ha mot deg selv, dine egne følelser og tanker, avgjør om du klarer å opprettholde aktivitet på best mulig måte. La meg ta deg gjennom fire fokusområder som hjelper meg å opprettholde aktivitet, uavhengig av krise eller andre problemer. Men det er jo bare å ringe mer? Nei, det er ikke så lett! Hadde mer aktivitet vært løsningen, så hadde det vært enkelt å lykkes med salg og møtebooking, men det er det ikke. 2020 har vært et meget spesielt år, og det er fortsatt utfordrende å ikke kunne jobbe under normale forhold. Vi ser færre mennesker, har mindre sosial kontakt og vi tvinges til å bli kjent med oss selv og følelsene våre. I en pandemi som Covid-19, så blir hva vi føler, tenker og gjør med de forutsetningene vi har, ekstremt viktig. Hvis vi skal lykkes best mulig med en aktivitet, så er det essensielt å spørre seg selv hvorfor skal jeg jobbe, hva ønsker jeg å føle og hvilke tanker bør jeg tenke for å ha best forutsetning for å nå resultatene mine? Når vi stiller gode nok spørsmål så blir vi ofte ledet i retningen til gode svar og gode løsninger. Saken er at hverken jeg eller du som leser får gjort noe med at vi er i en pandemi. Vi skal selvfølgelig bidra til dugnaden og at verden åpner raskest mulig, men Covid-19 er forutsetningne vi jobber under og det må vi akseptere. For noen bransjer vil det være ekstremt utfordrende å lykkes mens i andre bransjer vil det være vekst muligheter og fantastisk potensial. Uavhengig av situasjonen vi er i, så må næringslivet fortsette, og fra et større bilde, så ønsker jeg å dele fire perspektiv som har hjulpet meg å opprettholde nok aktivitet på salg og møtebooking.

Les også: 3 møtebooking tips for å booke flere kvalitetsmøter under Covid-19 De 4 perspektivene Uavhengig av hvilken som helst krise, så vil disse 4 perspektivene alltid være relevant og høyst aktuelt til enhver tid i næringslivet: 1. Øke inntekter: Alle bedrifter lever eller dør basert på om de har nok inntekt eller ikke. Det vil alltid være relevant å kunne selge mer, omsette mer eller øke inntektene til et selskap du tar kontakt med. En sikker jobb er ofte et resultat av at du produserer mer enn det du koster som selger og møtebooker. 2. Redusere kostnader: Det vil alltid være relevant å redusere kostnadene til potensielle kunder du ønsker å booke møter med. Kan du hjelpe kunder du tar kontakt med å senke kostnadene deres eller øke inntektene, så har du et rimelig godt utgangspunkt for å bli vurdert. Alt handler ikke om pris, men det vil alltid være aktuelt å redusere kostnader for en bedrift. 3. Effektivisering av manuelle prosesser: I en tid med digitalisering og automatisering, så betyr det å spare tid at en sparer penger, eller tjener mer penger på mindre tid brukt. Å kunne effektivisere manuelle prosesser eller optimalisere at ting går raskere og bedre, vil alltid være aktuelt og attraktivt for en bedrift. 4. Digitalisere tjenestene og produktene dine for å skape digitale inntektsstrømmer: Dette har vært ganske tydelig der vi tvinges til å ha en synlighet digitalt, og tilpasse oss den nye normalen! Det vil være vanskelig for noen bransjer og bedrifter å digitalisere sine tjenester og produkter, men her utfordres vi til å tenke kreativt, samtidig skape noe som er digitalt og tilgjengelig for potensielle kunder å handle!

Tiden videre Det er fortsatt usikre tider og vi alle må bidra til at ting åpner seg raskest mulig. Min oppfordring til deg som selger eller møtebooker er: #Fortsettåselg - Du er en livredder! Tror du ikke på meg? Sjekk hva din bedrift sin omsetning bidrar i hjelp til samfunnet på https://ringvirkninger.dnb.no/ Lykke til!

545 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle